Friday, November 1, 2019

PESMA O ANGELU (Iz istorije moje porodice)

Dimitar Anakiev
PESMA O ANGELU
(iz istorije moje porodice)


Daleki predak, po imenu Angel,
da bi kuću sebi stekao, oženio
se, sa haračlijom¹ beše ušao u duel:
ubio ga nožem a harač zaplenio

Taj moj Angel, daleki predak
osam kolena, u beg se onda dade,
prateći sunce, odbaci život jedak,
u selu nekom ženče mu se dopade

Od harača što ga na leđima noseše
sebi kupi kuću i imanje, oženi se
i tu mu kćeri sve i sinovi dozreše,
oko kuće posadi jele i čemprese

Sav taj život k'o da kuljaše iz krvi
haračlijske, što ga na Balkan planini
ubi Angel, moj prapredak – i još vrvi
za potomke danas, kako u davnini

Tu sad mene čeka dična vikendica
pod planinskim vrhom, kraj granice
gde pesnici dođu i poneka ptica
o životu našem pišu se tu stranice


¹harač je bio vrsta poreza u Otomanskom carstvu. Haračlija je poreznik, onaj koji idući od sela do sela, od kuće do kuće, porez naplaćuje.

No comments:

Post a Comment