Thursday, October 31, 2019

POEZIJU NAĐOH

Dimitar Anakiev
POEZIJU NAĐOH

Ponovo rođeni ja pronađoh poeziju
takvu kakvu balkanski pesnicu pišu
oslobođeni stega, ne plativši kiriju
a sa puškom u ruci, dim vatre udišu

Ponovo rođeni ja pronađoh poeziju
u nekom vozu od Niša do Ljubljane
prugom razorenom ugledah viziju
onu Drainca i Boteva, duše neokaljane

Ponovo rođeni ja pronađoh poeziju
pod omčom tesnom Fransoa Vijona
pesnika i bandita što imaše fantaziju
iz daleke Galije dobrog kompanjona

Ponovo rođeni ja pronađoh poeziju
onu što svetove ruši i svetove stvara,
onu što prezire osmeh lažni, kurtoaziju,
što se ne udvara za slavu i malo para

Ponovo rođeni ja pronađoh poeziju
a poeziju naći usred sveta lako nije
od Njujorka do Tokija, videh iluziju
videh sluge, paževe, duše još bolnije

Ponovo rođeni ja pronađoh poeziju
negde na sred puta, pokislu, napuštenu
a za misao vrelu spremnu i subverziju
poeziju nađoh, rekoh, još nekrštenu

Ponovo rođeni ja pronađoh poeziju
putem kojim niko ne ide, u izmaglici,
na poprištu, sred lokve krvi, zapuštenu,
trebaše joj reč topla samo kao izbeglici

Ponovo rođeni ja pronađoh poeziju
i uzvolesmo se k'o strasni ljubavnici,
željni hrane za srce samo a ne apatiju
ne književnici, postasmo buntovnici


2 comments: