Friday, October 18, 2019

PISMO TOMI MARKOVIĆU

Tomislavu Markoviću
Zameniku glavnog urednika XXZ portala

Dragi Tomo,

politički linčevi pisaca nisu moj omiljani sport, zato me situacija u vezi pisanja o Handkeu na XXZ prilično uznemirava. XXZ je sve ovo vreme bio moj portal i mnogo mojeg pisanja je na XXZ-u. Najednostavnije bi bilo dopustiti da se čuje drugačiji glas, ali pošto se to neće deseti (moj tekst objavljen na Izbris-blogu Problem Petera Handkea, a koji sam poslao Peri za objavu, očito neće biti objavljen) zato mi ne ostaje drugo nego nego da se od XXZ distanciram.
Lepo je bilo sarađivati sa vama, zahvaljujem se na svemu.

Srdačno,
Dimitar Anakiev

U Radovljici, 18.10.2019

Dragi Dimitre, nema razloga za prenagljivanje.

Niko ne linčuje pisca, nego se piše kritički o čoveku koji je dobio Nobelovu nagradu, a mnogi ljudi misle da je to problematično, od Salmana Ruždija, Aleksandra Hemona, Saše Stanišića, Petera Maasa, Eda Vulijamija, Faruka Šehića, Emira Suljagića itd. O žrtvama rata kojima se Handke rugao da i ne govorimo.

I to su retki glasovi protivljenja, svet, moć, novac... su na Handkeovoj strani. Baš kao i Vučić, Gojko Đogo, Milorad Vučelić, i svi podržavatelji genocida u Srbiji i šire. 

Bar pročitajte ovu analizu Petera Maasa, čiju smo jezivu knjigu o ratu u Bosni objavili kao feljton - https://twitter.com/maassp/status/1183847059696304133
I za tu knjigu je Handke dobio nagradu. Jbg, po toj logici, mnogo pre bi trebalo dati nagradu Paundu, on bar nike u svojim književnim delima promovisao antisemitizam, već u ardijskim govorima (ako ne računamo onaj jedan Cantos, mislim 45.).
Jbg, ne mogu se podržavati ljudi koji vam ubijaju čitaoce.
Srdačan pozdrav,
Toma



Dragi Tomo,
hvala za pismo! Korektnosti radi, objavljujem ovaj Tvoj odgovor ispod mog pisma Tebi, na Izbris blogu, zato da moje pismo ne bi ostalo neodgovoreno.

Na žalost, toliku korektnost u ovom slučaju ne mogu očekivati od XXZ.

l
Tvrdnja da "Handke ubija čitaoce", guranje Handkea u isti paket sa Limonovim, koji je zaista pucao, itd. jeste linč koji Nobelova nagrada ne može da opravda.To su laži i manipulacije sa čitaocima, kakve vidimo u dobro nauljenim propagandnim mašinama. Ko sve učestvuje u tom linču može samo da potvrdi da je reč o širokoj kampanji koja sigurno nije bez podrške i bez izvora.
Još jednom, sve najbolje!

Dimitar

Dragi Dimitre, i dalje mislim da nema potrebe za tako drastičnim koracima, ali kako god želite.
Sad sam bio s jednim prijateljem, Marjanom Čakarevićem, koji je pisao pohvalu Handkeu u poslednjem broju Vremena, raspravljali smo sat vremena, mislimo skroz suprotno, ali to nije razlog da se svadjamo.
Nisam napisao da ubija čitaoce, pogrešno me citirate, već da podržava one koji su mu ubijali čitaoce. A jeste podržavao Slobodana Miloševića koji je pobio mnogo ljudi, izmedju njih i neke potencijalne čitaoce. Neke nije, na primer Mirnesa, mada je malo falilo, kad je imao 6 godina pogodio ga je geler u Sarajevu, umalo da mu amputiraju nogu, srećom nisu, a taj geler i dalje ima u glavi. Taj tekst je pisan pre nego što je Handke dobio nagradu, Mirnes već emsecima želi da se bavi piscima koji su bili na strani Miloševića. A Handke se sam stavio na istu stranu sa Limonovim, niko ga nije terao.
Ne znam kako vama ne smeta to što će Vučić svečano dočekati Handkea, odlikovati ga, to što Handkea u Srbiji slave svi oni koji su podržavali masovna ubijanja u Bosni i na Kosovu, i to što cela ta bulumenta koja je podržavala zločine sada doživljava Nobelovu nagradu kao dokaz da su bili u pravu. Ovde je sveopšte slavlje na nacionalističkim portalima i medijima, najzad su dočekali potvrdu iz sveta da su bili u pravu. A Handke im svojim izjavama ide niz dlaku.
Niko ne spori da je Handke veliki pisac.
Samo je pitanje da li je dobro pisanje važnije od ljudskih života.
I Paund zaslužuje Nobela, a i Selin, verovatno i više od Handkea, pa nikom nije palo na pamet da ih nagradi.

Dragi Tomo,

hvala na posvećenom vremenu i trudu! Molim Vas, da stvari budu jasne: mi se ne sporimo oko Handkea, kao Vi sa Vašim prijateljem, niti ga diskutujemo, osporavamo ili hvalimo, a još manje Vučića ili ispisujemo stranice na temu svetske literature. Ja sam prisiljen da se distanciram od tekstva objavljenih u XXZ povedom Handkea zbog toga što su to po stilu klasični "ratno-huškaški" tekstovi. Zato što u njima nema takoreći nikakve sadržine, osim etiketiranja, podmetanja i manipulacije. U tome je problem a ne u širokim temama koje pominjete.

Želim Vam ugodan vikend.

Dimitar Anakiev

PS. Nisam Vas pogrešno citirao, pročitajte Vaše pismo









No comments:

Post a Comment